0:14
0:08

Thanks for reporting a problem. We'll attach technical data about this session to help us figure out the issue. Which of these best describes the problem?

Any other details or context?

Cancel
message
הסיפור שמאחורי החולצות של GANT
Back to Overview
הסיפור שמאחורי החולצות של GANT
Table of Content

הרבה השתנה מאז שהקמנו את החברה שלנו לפני כמעט 70 שנה בניו הייבן, קונטיקט. מה שהתחיל כחנות קטנה ומשפחתית הפך למותג עולמי ופופולרי. למרות שהאופנה הלכה והשתנתה עם השנים, החולצה של GANT תמיד תישאר הלב והנשמה שלנו. החולצה הלבנה המכופתרת נלבשה לראשונה על ידי שחקני פולו אנגלים, אך עד סוף שנות ה40 כבר הפכה לפריט ההלבשה החשוב ביותר במלתחה של הגבר שיודע להתלבש.

החולצה התחילה את הקריירה שלה בארצות הברית כיצירה של האחים ברוקס, אך החל משנות ה20, לGANT היה תפקיד חשוב בהתפתחות שלה עד כדי כך שהחולצה הפכה למזוהה עם המותג.

כדי להכיר את הפריט האייקוני שהתחיל את הכל, קראו מעט מהסקירה ההיסטורית של חולצות GANT לאורך השנים.

1914

האיש שהתחיל את הכל

מהגר אוקראיני בשם ברל גאנטמאכר מגיע לניו יורק. בכדי לממן את לימודיו באוניברסיטת קולומביה, הוא מוצא עבודה במפעל לתפירת צווארונים לחולצות וזונח את תוכניותיו לעסוק ברוקחות.

1927

מברוקלין לניו הייבן

גאנטמאכר ושותפו העסקי מוריס שפירא, העבירו את עסק החולצות הקבלני שלהם מברוקלין לניו הייבן, קונטיקט.

1940-45

שנות המלחמה

הצרכים החומריים של מלחמת העולם השנייה הפעילו לחץ על יצרני החולצות, וגם על גאנטמאכר ושפירא ביניהם. היה קושי להשיג בדים באיכות גבוהה.

1945-50

עלייתו של ביגוד הספורט האמריקאי

משוחררי צבא צעירים חזרו לחיים האזרחיים, ולעידן חדש ונועז בבגדי גברים. טי-שירטים, מכנסי צ'ינו וחולצות נינוחות ויומיומיות יותר הפכו לפירטים חיוניים. ביגוד הספורט האמריקאי נולד.

1949

מותג GANT נולד

כתגובה לשוק בגדי הגברים המתפתח, גאנטמאכר ובניו, מרטי ואליוט, החליטו להיפרד משפירא. הם ויתרו על חוזים עם ענקים כמו J PRESS והאחים ברוקס ויצרו מותג חדש משלהם: GANT. מספר שנים לאחר מכן הבנים אפילו שינו את שם משפחתם לגאנט. המשימה: לייצר חולצות איכותיות שיהיו זמינות להמונים. המוצרים היחידים של המותג היו חולצות מכופתרות בצבעים חלקים ועם פסים.

1954

"מראה ה-IVY LEAGUE"

מגזין לייף הכתיר את העיר ניו הייבן כביתו ומולדתו של מראה ה- IVY LEAGUE (בעברית, "ליגת הקיסוס"). החולצות של GANT, שהיו מוכרות בזכות הלוגו המוסתר שלהן בצורת יהלום, הפכו לפריט הלוהט ביותר בחנויות הקו-אופ של ייל.

אמצע שנות ה50

לידתה של לולאת הלוקר

פרט חדש נוסף שGANT המציאה היה לולאת הלוקר שנוצרה עבור תלייה נוחה בארונית. הלולאה ממוקמת בקפל האחורי של החולצה, שלעצמו מהווה עוד סימן היכר שתואם באופן מושלם את סגנון הלבוש הספורטיבי והיוקרתי לגברים. בינתיים הביקוש המשיך לצמוח וGANT הקימה מפעל חדש וגדול יותר בניו הייבן.

1959

חולצת הדגל של GANT ממשיכה להתבלט בשוק. מתוך מודעת פרסומת של GANT : "קחו צווארון חינני ומחמיא... הוסיפו כפתור בגב וקפל אחורי נוח... יחד עם שילוב מושלם בין בדים אמריקאים איכותיים ואריגה מיובאת... קבלו את החולצה המכופתרת של GANT. במקום בו תלמידי אוניברסיטה מתלבשים כדי להרשים... במקום בו מתכנסים יחד מנהלים צעירים שהולכים להצליח...שם תמצאו את הפריט האהוב והרב שימושי הזה מבית היוצר הטוב ביותר בניו אינגלנד. "

1963

לידתו של כפתור הצווארון הקדמי

GANT זוכה בפרס ממגזין אסקווייר עבור כפתור הלולאה הקדמי שנוצר על ידי אליוט גאנט.

1964

רזה זה יפה

החולצות הולכות ונהיות יותר ויותר צרות. GANT משיקה חולצה צמודה הנקראת "המחבקת" (The Hugger).

1968

שינוי שם

לאחר ששינתה את שמה מGANT OF NEW HAVEN לשם הבינלאומי יותר GANT Shirtmakers, החברה נרכשת על ידי התאגיד הצרכני Consolidated Foods.

סוף שנות ה60

רומן מלכותי

אדוארד, הדוכס מווינדזור הופך ללקוח של GANT. באופן טבעי הוא מבקש חולצות בעיצוב אישי, וGANT עוצרת את פס הייצור כדי להיענות לבקשותיו של אייקון האופנה המלכותי.

1971

סופו של עידן

מרטי גאנט עוזב את החברה. הוא עובר להקדיש את חייו לשיט ותרומה לקהילה עד למותו בשנת 1998.

1973

השקת GANT Rugger

בגדי הספורט הופכים להיות כוח חזק מאד בשוק האמריקאי ו- GANT משיקה את חולצת הרוגבי האייקונית שלהם. החולצה שנוצרה בהשראת ענף הרוגבי מוכרת בזכות הפסים הרחבים והצבעוניים שלה ומגדירה מחדש את המותג לשנים הבאות.

אמצע שנות ה70

שירות לנשים

GANT משיקה את קו בגדי הספורט לנשים ובאותו זמן מתחילה גם לייצר חולצות ספורט לבנים.

1979 - 1995

מגע אירופאי

שלושה שוודים רוכשים זכויות רישיון לGANT, תחילה לשוודיה ולאחר מכן לנורווגיה, פינלנד ודנמרק. PYRAMID SPORTSWEAR רוכשים לאחר מכן את כל הזכויות לאירופה. חנות GANT ראשונה נפתחת בשטוקהולם, ומספר שנים לאחר מכן פיליפס ואן האוזר רוכש את GANT וחלק קטן ממניות PYRAMID. כל אלה מכינים את הקרקע להפיכת GANT למותג הבינלאומי שהיא כיום.

1997

הופעה ראשונה בשבוע האופנה בניו יורק

GANT מציגה לראשונה בשבוע האופנה בניו יורק בהשתתפות דוגמנית העל כריסטי ברינקלי. בהמשך השנה נפתחת חנות הדגל הראשונה של המותג בשדרה החמישית.

1999

השתלטות PYRAMID SPORTSWEAR

בחגיגות ה50 לGANT, חברת PYRAMID רוכשת את כלל הזכויות הבינלאומיות של GANT.

2004

לא רק בגדים לגברים

GANT עושה צעד גדול וחוצה את תחום בגדי הגברים. השקת קולקציות Gant Women של בגדי נשים וGant Home של מוצרי טקסטיל לבית.

2006

הקשר לקנדי

רוברט פ. קנדי ג'וניור לובש את חולצת GANT האייקונית והופך לפנים של הקמפיין השיווקי הרחב ביותר של GANT מאז עד היום, שמייצב מחדש את הסגנון החוף המזרחי של החברה.

2008

השתלטות שוודית

GANT נרכשת על ידי חברת אחזקות שוודית בשם Maus Frères.

2010

שיתוף פעולה עיצובי חדש

שיתוף פעולה שנמשך שלוש שנים (9 עונות) יחד עם מייקל בסטיאן.

2011

הומאז' לאייקון

GANT חוזרת לשורשים שלה ומשיקה את חולצת Yale Co Op. היא מושקת בחנות החדשה של המותג בניו הייבן, קונטיקט כמחווה לימים עברו.

2016

לידתו של בית האופנה GANT

קולקציית אביב/קיץ בעיצוב המחודש של החברה נוחתת על המדפים עם מותגים חדשים שמקדמים את מורשת בגדי הספורט האמריקאים של החברה בשילוב מגע אירופאי. בית האופנה GANT כולל השראה מפעילויות ספורט ופנאי שמתבטאת ב-GANT, תחכום וידידותיות למטייל שנמצאת Gant Diamond G, ואלגנטיות ייחודית שמביאה איתה חולצת הרוגבי האייקונית.